Istoria tricoului

 

Se pare că, istoria tricoului își are originea în perioada războiului Hispano-American, când armata americană incepe să distribuie soldaților săi o cămașă fără nasturi, pentru a fi purtată sub uniformele de lână de la acea vreme.

Pană la inceputul celui de-al doilea război mondial, o variantă simplificată, tot fară nasturi si cu mânecile scurte va face parte din uniforma tuturor soldaților americani. Așa ia naștere tricoul, T-shirt in limba Engleză de la forma sa, foarte asemănătoare literei T. Acest articol de imbracăminte era purtat exclusiv sub uniformă și poate părea greu de crezut acum, dar in acea perioada era considerat o rușine să ieși pe stradă in tricou, acesta fiind un element al lenjeriei intime.

Cu toate că, dupa incheierea războiului, veteranii au inceput sa poarte, in timpul liber, ca imbracaminte casual, tricoul si pantalonii din armată, explozia de popularite a acestui articol de îmbrăcăminte, nu a venit până la inceputul anilor ’50, când vedete ca James Dean si Marlon Brando au început să poarte tricouri in rolurile de cinema din filme ca “Rebel fără cauză” si “Un tramvai numit dorință”, din acest moment tricoul devine un simbol al adolescenților rebeli și un articol de îmbracăminte în sine.

Incepând cu anii ’60 tricourile devin si un mediu de exprimare, fiind utilizate in publicitate, ca suveniruri sau chiar ca metode de protest. Un trend care continua și in zilele nostre, tricoul ajungând cel mai popular articol de îmbracăminte,  fiind produs intr-o multitudine de modele, mărimi si culori, într-o piață cu o cifră anuală de afaceri de peste 2 miliarde de dolari.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *